zondag 8 april 2018

De Kaag-Haarlem


Nog een dag bijgeboekt bij de jachthaven Jonkman en eerst maar weer de fiets opgebouwd. De bodem van de verse levensmiddelen komt weer in t zicht. In Sassenheim een Appie en een Action. De laatste voor een nieuw zadel, dat op de fiets zit is van het type plank (made in Italy) zit absoluut niet Royal. Voor een paar euro een Gel zadel dat zich beter aan mijn achterste aanpast. Gelijk gemonteerd, wat een verbetering.

In de hondenkooi had ik last van minimale lekkage vanaf de stuurautomaat, ook weer opgelost. 
Avondje film en op tijd naar bed want morgen staat de wekker! De Kaagbrug in de A44 en de spoorlijn draait maar drie keer per dag, eerste opening 08:32.

Wakker worden met het zonnetje aan de horizon, belooft een mooie dag te worden. Vooralsnog erg koud dus volledige pak aan. Verzamelen bij de brug met nog twee andere boten en natuurlijk is tante NS weer een paar minuten te laat.



 Mooie tocht door Hollandse polders en plaatsjes met vreemde namen. Langzaam steeds meer lagen kleding verwijderen, nog net geen korte broek.

In Haarlem keurig melden bij Havendienst waarop de eerste brug en alle volgende vlot voor ons minikonvooi openen. Langs de kant zitten aan aantal vissers dus ik wijk uit naar de andere oever, ieder zijn hobby toch. Ineens begint bij één van de hengels het alarm te piepen en komt mijnheer de visser in actie. De lijn loopt uit met de snelheid ….. van mijn boot. Hengelaar kijkt woest mijn kant op en ik kijk net zo woest terug. Welke #$%@& legt zijn hengel tot aan de andere oever? Hij kostbaar aas/lijn kwijt en bij mij waarschijnlijk massief nylon om de schroefas.


Mooi plekje om te overnachten, allemaal prima geregeld in Haarlem. Slimme jongens, de doorvaart kost 10,50 overnachten inclusief doorvaart € 12,52; voor € 2,52 meer lig je dus prima met stroom en goed sanitair (en je geeft lokaal altijd iets uit)

Het is zaterdag, dus met de rest van Nederland de stad in. Gezellige drukte, mooie stad en de terrasjes overvol. 

Leuk dat RTL net een opname maakt over terrasjes die 's avonds op het nieuws is.  

Terug naar de boot en door naar de supermarkt. Morgen weer verder richting Spaarndam.
Route van Jachthaven Jonkman vertrek 8:00 u aankomst Haarlem 12:00
afstand: 13 NM totaal: 93 NM

Inmiddels wordt mijn Blog zeer druk bezocht, de 7e april al 70 keer. Het is leuk als je een reactie achterlaat. Het is wat moeilijk te vinden; klik op potloodje onder bericht:

1 opmerking: