donderdag 26 april 2018

Harlingen

De volgende morgen vertrek ik al vroeg naar Harlingen. het plan is om daar een week te blijven en op Koningsdag weer verder te trekken. Omdat ik het Wad op ga moet ik ineens weer rekening houden met het tij. Stroom mee betekend op tijd weg, dus gooi ik om 8:00 uur al los. Op naar de  Lorentzsluizen bij Kornwerderzand. Er wordt gewaarschuwd voor lange wachttijden omdat één van de bruggen in onderhoud is. Als ik de voorhaven invaar knippert het witte licht al voor de kleine sluis die gelijk op rood/groen springt. Weer een privé schutting
en verrassing de brug draait ook gelijk. Weer zeer vereerd dat heel veel auto's bereid zijn om voor mij even in de file te staan.

Op het wad staat een matige wind, maar onder vol zeil en ruim twee knopen stroom mee levert het toch ruim zes knopen snelheid op. "Sit back and relax". Aan de tonnen zie je hoe hard het stroomt:

Ook hier weer erg rustig, een enkele zeilboot en een paar vissers. Dan komt het Rivier Cruiseschip "Allegro" me tegemoet. Blijkt de boot te zijn waar mijn zus vorig jaar een plezierige week op heeft doorgebracht. Een leuk Whatsapp contact volgt.
In Harlingen naar de Tsjerk Hiddes sluis, die vlot opengaat en (het went ondertussen) weer een privé schutting.

Direct achter de sluis ligt de haven van de Harlinger Watersportvereniging.
HARLINGER WATERSPORTVERENIGING
Hier ga ik een weekje bivakkeren, mogelijk wordt dit komende winter mijn overwinteringshaven, ik wordt daarom gelijk lid zonder ligplaats. Ben nu dus lid van twee verenigingen.

Route van Makkum vertrek 19 april 08:00 u aankomst Harlingen 11:00
afstand: 10,4 NM totaal: 195,9 NM.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten