zondag 1 april 2018

Vertrokken

Ik had al vroeg aangegeven dat ik op 31 maart 10:00 zou vertrekken. Dat is gelukt.

Heeft wel veel energie gekost om alles op tijd geregeld te krijgen. Alle spullen uit mijn appartement onderbrengen op diverse adressen. Administratief was ook het nodige te regelen. Ook heb ik veel mensen bezocht omdat je toch een tijd weggaat. Op de dag voor vertrek ook mijn auto nog verkocht aan de dochter van een collega. En tussendoor veel volle auto's met spullen naar de boot brengen. Uiteindelijk heb ik niet zo gek veel meer spullen bij me als tijdens de vakantie vorig jaar. Echter voor een normale vakantie breng je gedurende het voorjaar elke keer een paar spullen naar de boot die dan gelijk op de juiste plek worden opgeborgen. Nu is alles massaal aan boord gebracht en ligt het voorbed vol met spullen die een plekje moeten krijgen, k kan er nog maar net bij. Dat ga ik de komende dagen beetje bij beetje inruimen, even geen gejaag meer.

En dan vanmorgen het vertrek, ik was vrijdag al definitief naar de boot verhuist en hebben s'avonds gezellig geborreld in het clubhuis.

Dan breekt de ochtend van het vertrek aan. Toch maar de wekker gezet, immers de boot moest ook nog helemaal vaarklaar worden gemaakt. Paar potten koffie gezet en afwachten wie er allemaal zou komen. Wat een opkomst, daar wordt een mens warm van, een heerlijke club hebben we toch met veel mensen die elkaar een warm hart toedragen. Om en nabij de 20 leden kwamen speciaal naar de haven om afscheid te nemen. Dat doet wel wat met je.







Heerlijk koffie met stroopwafel en veel warme wensen in ontvangst genomen. dan rond kwart voor elf is het zover; de motor gestart en iedereen een hand, knuffel of zoen gegeven. De motor in z'n achteruit en weg is Rapide.



Video van Marlies

Heerlijk in het zonnetje over het Volkerak met een klein beetje wind de zeilen net gevuld en de motor zachtjes erbij om een beetje snelheid te houden.
Allemaal vertrouwde omgeving, deze route al ontelbare keren gevaren. De Volkeraksluis was net naar de andere kant, dus mooi de gelegenheid om een boterham te eten. Het Haringvliet ook net een beetje wind dus zelfde recept motor zachtjes aan en alle zeilen bij. Hier een beeld gekregen van een hobby die kennelijk ook steeds meer aan populariteit wint: vissen in een open bootje. Het wordt slalommen rond de vissers.

De Dordtse Kil lekker stroom mee, twee knopen snelheid kado. Bij Dordrecht gaat net de spoorbrug dicht, dat wordt wachten, niet één uur, maar twee uur want het uurschema gaat pas 1 april in, morgen dus. Op tijd losgegooid, ligt er een groot binnenvaartschip dwars waar wij heen moeten. kortom te laat bij de brug. zou weer twee uur wachten worden. gelukkig regelen ze een extra opening, helaas toch een uur later. Inmiddels begint het ook te regenen samen met een andere zeilboot varen we op. Een bordje Watersportvereniging Zwijndrecht laat me snel beslissen om links af te slaan naar een knus haventje in een brede sloot. Ondertussen drijfnat leg ik aan, kachel aan, natte plunje uit en heerlijk blik soep opengemaakt. Lekker voor de TV morgen weer een dag.
Route van WSV Volkerak naar WSV Zwijndrecht vertrek 11:00 u aankomst 19:00
afstand: 24,5 NM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten